Jobb.

Jag har fortfarande ett jobb. Tack och lov för det. Jag var inne och pratade med "stora chefen" i dag, och han erbjöd mig till och med en heltids position! Och så pratade han om hur mycket alla gilla mig där, och hur nöjda de är med mig. Det var riktigt najs att höra. Men jag tackade ödmjukt nej på grund av skolan, men att jag var glad att de tänkte på mig. Jag sa till honom att jag inte kan jobba klockan elva på torsdag, men att jag kan komma in efter plugget, så jag ska börja klockan 15. Så snäll är jag. Jag kommer ha en superlång dag den dagen, men det är ok.

Just det, när jag kom in till jobbet så glodde alla på mig som om jag var den nästa som skulle bli sparkad. Jag kunde riktigt se det i blicken på de. 14 stycken fick gå på mitt skift. FJORTON! 38 totalt på alla tre skift. Gud alltså. Är jättetråkigt. En del förstår jag varför de fick gå, men det var ett par som kom som en chock.

Jag är glad att jag fortfarande har ett jobb. Inte lätt att få ett nytt i dagens ekonomi. Finns ju inga jobb att söka nästan.

Nu ska jag ta mig en lur. Har precis ätit lite lunch, och jag vill vila mig innan jag går till bibblan i kväll.

Kommentarer :

#1: Pia

Härligt!!! :o)

Minde skoj för de andra förståss.. :o(

skriven

Kommentera inlägget här :