Forsta Advent.

...och vet ni vart jag ar nanstans? Gissa! I bibblan! Haha! Det kunde ni val aldrig tanka er heller. Jag har jobbat de senaste tre dagarna och jag har inte ens oppnat en bok. Har varit sa javla (ursakta) skont. I dag har jag ar jag tack och lov ledig fran jobbet, trodde verkligen att jag skulle jobba, men inte da. Sa jag har varit har i snart fyra timmar nu. Jag har en massa att gora de kommande tva veckorna. Men snart, snaaart ar det over. Hur lange har jag inte sagt det nu da? :)

I dag ar det ju som titeln min sager forsta advent. Jag har tagit fram ljus stakarna, och advents staken, och jag har gjort glogg som har statt och dragit sig sen i morse, det ska bli saaaa gott i kvall. Vi har firat de svenska jul traditionerna sen jag kom hit, och Tom tycker det ar himla roligt. Nar jag sa for ett par dar sen att pa sondag sa ar det "advent the first, you know when we light the candle and drink glogg and eat ginger snaps (peppar kakor)" sa holl han pa att smalla av typ. "YEAAAH!" sa han. I love that! :)  Det ar kul att han uppskattar sana saker.

Sa jag ser i alla fall fram emot att komma hem i kvall. Nu ska jag fortsatta plugga.

Hoppas ni har en trevlig advent allihop!

Kram pa er!


Kommentera inlägget här :