Vad var det jag sa?

Tom kom hem SAMMA dag som jag lämnade av honom på. Haha! Han ringde efter en tre timmar eller så, precis när jag lyckats bli stucken av en geting när jag var ute och vattnade i trädgårn. Jag såg hans nummer på telefonen och bara visste vad han skulle säga: "Come and get me...". Haha!

Jag såg på honom samma morgon att han inte riktigt ville åka i väg, men jag sa inget. Jag sa bara att du kommer ångra om du inte försöker. Ett par timmar senare släppte jag honom i bergen, och jag åkte hemåt. Jag åkte och shoppade lite mat på Costco, och så åkte jag och köpte fyra plantor på Moana Nursery. Jag såg fram emot att vara själv, jag måste "ställa om" mig i tankarna att han inte kommer vara hemma på ett tag, så att jag kan njuta av det så att säga. 

Så jag vattnade mina nya plantor och gräsmattan....och så ringer han och säger att det är hur mycket snö som helst där uppe i bergen, att han inte kan se leden längre. Det är helt täckt av snö, flera meters snö. Jag föreslog att han skulle leta en stund till och sen ringa mig igen....Jag hann gå in och titta på en film, och så ringer han och säger att han nästan är tillbaks där jag släppte av honom. Så jag körde upp dit igen. Det är inte lätt att köra uppe i bergen, det svänger fram och tillbaka, och man kan inte köra för fort, men heller inte för sakta. Kör man för sakta, så måste man köra åt sidan för att släppa förbi bilar som ligger bakom en. Men det gick jättebra, så nöjd med att jag klarade av det.

Så nu är han hemma i alla fall. Jag tycker det är lite skönt att han är här ändå. Även fast jag hade sett fram emot att vara ensam. Men jag känner honom rätt väl ändå...jag vet att han hellre vill vara hemma, än ensam uppe i bergen. :-)

Kommentera inlägget här :