Ny vecka igen.

Ännu en helg över, vad snabbt det gick! Golvet i tvättstugan är nästan klart. Det är så fint! Lovar att jag lägger upp bilder på det när det är 100% klart. 
Jag har spenderat denna dag med att leka med Amelia, mata Amelia lite persiko puré som hon gillade,  skypat med mamma, städat lite grann, och lagat kalkon. Japp, ni läste rätt. Jag har just nu en 6 kilos kalkon i ugnen. De var billilga för ett tag sen, så vi tog ut den ur frysen för några dar sen så att den kunde tina....Så vi kommer att ha tacksägelsedagen i augusti. Det luktar himmelskt från köket. Första gången jag lagar kalkon...hittade ett recept på www.allrecipes.com som jag prövar.

Nu ska jag titta lite på teve, vi hörs sen!

Kommentarer :

#1: Martina

Har du gjort det förut till Thanksgiving?

Annars är det ju smart att öva lite tänkte jag.

skriven

Kommentera inlägget här :