Vad har hänt?

Gud, nu var det ett tag sen jag skrev....wow. Inte mkt har hänt. Amelia och jag har hängt i hop varje dag, Går våra promenader som vanligt på mornarna, hon tar en liten lur nån gång på dagen, och då får jag nånting gjort här hemma. Jag har fått punka på ett däck på nya vagnen. Skit tråkigt! Så jag har använt den gamla vagnen, som inte alls är lika bra som den nya. Det ska fixas i helgen!

Vi har nylagt golv här hemma i köket. Det är bara listerna kvar, och sen är det helt klart. Det blev verkligen fint! Som ett helt nytt kök! Det blev så bra att vi nu funderar på att lägga samma golv i tvättstugan (som ligger bredvid köket). Det skulle bli sånt fint "flow" då.

Jag har skajpat med mamma varje dag nästan. Det är hemskt kul! Det känns som om vi är mycket närmare när vi kan se varandra. Mamma har till och med sett när Amelia äter lite mat, det var skoj!

I dag är det fredag, och vi har väl inget bestämt direkt....kanske grillar lite i kväll. Jag tror jag ska i väg och handla en flaska vin på Worldmarket. Köpte ett bubbel vin där förra helgen som var så himla gott. Tom ville inte smaka först, för han var inte sugen på vin. "I haven´t had wine in yeeears" sa han. Men han tog en liten slurk, och han bara "WOW! That was so good!". Så det slutade med att vi drack upp hela flaskan.

Apropå Amelia och att hon äter lite mat....Hon har nu ätit ris gröt, morötter, squash, och i dag provade hon söt potatis. Squashen var så där tyckte hon, morötterna bättre, och sötpotatisen verkade hon gilla. Hon är så söt när hon äter. Här är några bilder som mamma tog från våra skype sessioner:


Hmmm....Inte säker på om jag gillar det här....


Skrattar med mamma!



Kommentera inlägget här :