Redan???

I morse var Amelia lite gnällig innan promenaden. Jag satt på en stol här i köket och försökte sätta på mig skorna. Hon står bredvid mig och gråter och så säger hon "Åka bil". Jag frågar henne " Vart vill du åka nånstans då?". Då svarar hon "gå på affären".  Jag frågade "vad vill du köpa på affären då?", och då svarade hon når ohörbart. Hahaha! Vad rolig hon är! Vill redan åka och shoppa.
Hon börjar verkligen bli rolig att prata med. I går vid middagen så pratade vi om hennes favoritbok "Kattungen Katti". Jag frågade lite om vad Katti gör i boken och hon svarade på mina frågor. Jag pratar för övrigt bara Svenska med henne, även fast Tom sitter med oss. Jag brukar översätta så att han förstår vad vi pratar om.
Jag tror även att hon kan höra skillnaden på oss två nu. Hon pratar bara Svenska med mig, och en mix av Engelska/Svenska med Tom.

Kommentera inlägget här :