Strawberry Cheesecake Pie.

Det bakar jag just nu. Med egna jordgubbar från trädgårn. Det är första gången jag bakar en sån, så jag hoppas den blir god. Jag har för övrigt varit ledig i ett par dagar från jobbet. Jag har inte gjort speciellt mycket, mest varit hemma och pysslat. I går kom en elektriker hit och fixade ett uttag som pajade i badrummet, som gjorde att vi inte hade  nån el i vårt sovrum (de är tydligen i hopkopplade). När han ändå var här så fixade han även vår takfläkt som varit paj i några månader.
Vårt hus är byggt 1947 och har en hel del problem med elektriciteten. Alltså, det funkar som det ska, men en del uttag funkar inte (typ i garaget) och vi har ett par lampor som ska behövas bytas ut. Nu kan killen oss ett pris på vad allt kommer att kosta, och vi kommer nu att göra lite i taget. Vi har varit rädda att ta hit nån, men det är skönt att ha det gjort nu.

Nu måste jag tillbaks till köket! Pajen är klar om ett par minuter och jag måste göra en glaze till den.

Kommentera inlägget här :