Min fredag.

Vilken dag det var i går. Vid ett tiden så gick jag på en långpromenad med Peanut upp till hundparken. På vägen hem så kände jag att jag var tvungen och gå på toa. Så jag gick in på toaletterna som finns däruppe i parken. Medans jag sitter där börjar jag känna att jag ska svimma, så jag spolar, och sätter mig ner på golvet. Jag börjar svettas, och skaka lite, och få värsta krampen i magen. Jag tror jag håller på att få missfall.

Kramperna fortsätter, och jag börjar bli riktigt rädd. En kvinna kommer in på toaletten och jag ropar på henne. Hon ringer 911 åt mig. De är nu på väg. Jag ringer Tom, men får inte tag på honom, så jag ringer deras operator, och söker honom på det viset. Jag får äntligen tag på honom.

Ambulansen har nu kommit. De får ta Peanut med där i också, efterssom jag inte vet vad jag ska göra av honom. Tom möter oss vid sjukhuset. Magen min krampar nu som fan, och jag tror verkligen jag håller på att få missfall nu. Vi kommer till sjukhuset runt halv tre eller så. Jag har nu fått dropp. Och det verkar som om jag har en allergisk reaktion för hela överkroppen kliar, och jag får utslag. Det får jag benadryl för.


De skickar in mig på akuten och jag får ett eget rum. Jag känner mig yr ett bra tag. En sköterska kommer och drar blod för att kolla alla mina värden, hcg nivåer osv. En läkare kommer och gör en gynekologisk undersökning och det visar sig att jag blöder. De skickar mig på UL och VUL.  Vi får se den lill*.  H*n är fortfarande där . H*n är stor som ett blåbär ungefär, och det visar att jag är i femte veckan. Jag får komma tillbaks till akuten. Väntar bra länge på att få svar. 


Läkaren kommer äntligen in och säger att allt ser ok ut, förutom blodet. Nu kan jag bara avvakta och se. De vet inte varför jag blöder, men han sa att det händer i bland, och att man fortfarande kan föda ett friskt barn. Äntligen får vi åka hem!! Klockan är över 21 när jag blir utskriven. Nästan sju timmar spenderade vi där.  Fy fan!

Nu är det lördag morgon och jag blöder fortfarande lite. Jag ska avvakta och se om jag fortsätter att blöda. Om jag gör det så åker jag in igen. Så jag vet inte hur det här kommer att sluta.  Men huvudsaken är jag mår bra i alla fall.

Kommentarer :

#1: Ullis

Lilla vännen, vad jag lider med dig!!! Vi håller alla våra tummar för att allt ska gå bra!!! Har oxå hört att man kan blöda utan att det är farligt, men nog f-n skulle jag kolla upp det fortare än snabbt. Precis som du gjorde!

skriven
#2: Maria

Ullis: Ja det var skitläskigt! Är det fortfarande. Jag hoppas verkligen att det kommer att aluta bra.

skriven
#3: Cia

Skickar en kram och hoppas att allt går bra!

skriven
#4: Isabell

Gud vad laskig! Borjar nastan grata nar jag laser vad du gatt igenom. Hoppas allt gar bra. Vila ordentligt och ror inte pa dig for mycket. Be on bedrest... Kramis

skriven
#5: Anna

Usch vad hemskt! Hoppas allt går bra för er, ska hålla tummarna. Kram!

skriven
#6: Dagens Eko

Håller alla tummarna jag kan för er!!!

skriven
#7: Anna i Asheville

Vi hoppas att allt kommer att ga bra och tanker pa er!! Kram!

skriven
#8: Pia

Nej, vilken hemsk upplevelse! Men jag håller tummarna för att allt ska gå bra. Det sägs att man kan blöda när en viss "slempropp" lossnar och det är inget farligt.. Så jag håller tummarna för att det är den där lite läbbiga Slemproppen som spökar!!



Ta hand om dig!! Kramar i massor!

skriven
#9: Madde

Oj vilken upplevelse. Ush din stackare.. visste inte att du åkt ambulans och allt :( Tänker på er och hoppas att allt går bra. Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :