Nyheter.

Har bestämt mig för att ta mina p-piller igen. Anledning? Skolan. Om jag kommer in på skolan i höst, så är det nog inte så smart att ha en unge. Vem ska ta hand om den när jag är i skolan och Tom jobbar? Barnomsorg i detta land kostar en hel förmögenhet, och det är en förmögenhet vi inte har. Plus att vi redan har bestämt att vi inte vill att nån annan ska ta hand om vårt barn. Jag har tänkt på detta i en veckas tid nu. Vaknade klockan 1 i morse och låg vaken och tänkte i en timmes tid. Berättade i morse för Tom, och jag vet att han håller med mig.

Det är bäst såhär.

Kommentarer :

#1: Martina/Tina

Bra att tänka framåt! Hur länge skall du studera?

skriven
#2: Isabell

Trakigt att du kanner sa. Men som du sager det ar sa dyrt med barnomsorg har och om du ska plugga sa ar det nog battre om du vantar tills du ar klar med det. Du ska val inte plugga sa lange? Du hade val en del klart redan?

skriven
#3: mamma

Vännen min,du gör så rätt så,gör klart allt som du vill göra,sen kan du fundera på barn,när ni båda är redo.Hälsa Tom.Kram,mammsen

skriven
#4: Pia



Skönt med att ha tagit ett beslut? Det brukar ju kännas bättre då än när man velar hit och dit och bara har ångest.. Kör hårt på skolan, vad det än blir och sedan satsar ni på barn..

Kram på er!!

skriven

Kommentera inlägget här :