Måndagsprat.

I dag är det måndag och klockan är snart elva. Jag har precis kommit hem från att ha handlat mat för veckan. Jag har en massa goda middagar planerade. Jag var även inne på djuraffären och handlade mat åt Mr Peanut. Jag tittade runt en liten snabbis för att se om de hade fått nåt kul och det hade de. De hade två stycken papegojor. En knallgrön och en som var grå. De visslade och hade sig. Jag gick fram till buren och pratade lite med de, och de vände och vred på nacken som om de verkligen lyssnade på mig. Jag frågade tjejen som jobbade där hur mycket de kostade och hon sa "1200 dollar styck".  Goodness! Bara tänkte jag. :-D 
 
Jag ska i väg och jobba klockan två i dag. Jag funderar på om jag ska laga mat så Tom har när han kommer hem, och som jag kan äta till lunch innan jag sticker i väg. Jag hittade ett recept på Sheperds Pie. Det har jag aldrig gjort förut, men det låter himla gott.  Har ni prövat det nån gång? Det verkar lätt att göra också. Jag börjar i alla fall bli lite hungrig nu, så nåt måste jag ju äta.

Sista dagen som jag jobbar innan jag har en veckas semester. En staycation blir det.-en semester när man stannar hemma. :-)



Kommentarer :

#1: Pia

Härligt med en veckas ledighet.. Snart är det dags här oxå, åker upp till Norrbotten till påsk och stannar några dagar extra.. Det ska bli såå skönt!!

Kram på dig!

skriven

Kommentera inlägget här :