Inte för mig?

Var på sjukhuset i dag. Hade en patient som opererade bort gallan. DET var coolt! Jag fick klämma lite på gallan och sen skar läkaren upp den och så fick jag känna på insidan av den. En massa små stenar kom ut och jag fick känna på de också. Så det var intressant. Min patient var en trevlig man också.
Men jag har tänkt en hel massa i dag. Sjuksköterske uppgifter suger verkligen! Jag tycker inte det är kul att ge mediciner, sprutor, torka rövar, charting (när de skriver ner allt vad de gör med patienterna i datorn) och allt vad det nu är de är. Jag gillar att prata med patienterna, men inte har sjuksköterskorna tid med det heller för de har 4-5 patienter att ta hand om.

Men men. Nu ska jag gå och lägga mig. En ny dag i morgon med en massa pluggande. :-/

En galla med stenar i. Fran google.com

Kommentarer :

#1: mamma

är detta en gallblåsa?ser inte trevligt ut.

skriven

Kommentera inlägget här :