Slit-söndag.

I dag har jag slavat i trädgårn. Rättare sagt tagit hand om framsidan av huset. Vi har en enorm gräsmatta där, som helt plötsligt kryllade av #%&@ maskrosor. De plockade jag FÖR HAND! Det ni! Jag gillar att plocka de så, för då får jag upp hela roten. Sen trimmade jag rosbuskarna lite grann, krattade, gav gräsmattan lite näring, och sist vattnade jag den typ hela dagen. Nu bärjar den bli grön och fin igen, men f-n vilket slit det var! Apvarmt var det också!

Sen vattnade jag rabatterna och gräsmattan på baksidan av huset också. Jag har börjat få en din bondbränna redan, även fast jag smörjde mig med SPF innan jag gick ut.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa. KLockan är bara nio, men jag är helt slut.

Natti natt!

Kommentarer :

#1: Martina

Tänk att de där maskrosorna liksom finns "överallt" :-)



Tack för omtanken i min blogg! <3

skriven

Kommentera inlägget här :