Pain in the neck.

Seriöst alltså. Den här adventskalendern ger mig gråa hår. Håller på att fixa dit sifforna nu, och det är inte lätt. Jag har tittat på flera olika alternativ. 1. Jag målar ditt sifforna. 2. Det finns siffror som redan är gjorda i filt, som man klistrar fast. 3. Göra egna siffror och få fast de på nåt sätt.
 
Kalendern är gjord i filt. Risken med alt.1 är att färgen inte fastnar som det ska. Att köpa färdigklippta siffror funkar inte heller då jag behöver en massa ettor till exempel och kitten kommer inte med så många. Plus att de har en massa bokstäver också som jag inte behöver. Så jag gjorde det mest komplicerade så klart-Köpte mera filt (lite hårdare än vad jag har nu), klippte ut egna siffror, och så försökte jag limma dit de i går kväll. Jag provade med tre nummer, tre olika lim. Jag vaknade i morse och kollade de---Ingen hade fastnat. Tyget är för tjockt, och suger upp limmet. Så nu måste jag SY fast de i stället. :/
 
Som om jag inte haft tillräckligt nu. Men som Tom "Du kommer uppskatta det mer när det är klart". Hmpf. Vi får se.
 

Kommentera inlägget här :