Hotell.

Jag älskar att bo på hotell. Det första hotellet vi bodde på i Stockholm var Best Western Time Plus hotel som ligger på Vanadisvägen. Där bodde vi åtta nätter. Vi fick en bra deal via www.hotels.com. Det som gjorde att vi valde det hotellet, ja förutom priset då, var frukostbuffén. Den var AMAZING! Vi åt så vi storknade varje morgon. :D Det fanns allt att välja på: bacon, korv, köttbullar, pannkakor, våfflor, ett bord med massa olika slags bröd, ett annat bord med en miljon pålägg, yougurt, fil, gröt, kaffe, te, juice, färsk frukt, och så varje dag hade de olika bakelser också.
Det var verkligen underbart att börja dagen på det sättet. Vi var även lite "fula" och gjorde mackor som vi tog med oss och åt till lunch varje dag. Vi var dock inte de ända som gjorde det...vi såg andra som gjorde precis likadant. :)
Vi kommer definitivt bo där nästa gång vi kommer till Stockholm. Läget var perfekt också. Inte mitt i stan, men det tog inte alls lång tid att promenera till Hötorget till exempel. De har även små lägenheter man kan boka, vi hoppas att vi kan få en sån nästa gång.
Min sista helg jag var i Sverige, så checkade jag och Amelia in på Adlon Hotell som ligger på Vasagatan, mitt emot Centralstationen. Det var jättemysigt! Även de hade en bra frukostbuffé, men inte alls lika bra som Best Western. Läget var dock super! Så nära till allt. Amelia och jag promenerade överallt, fikade, träffade vänner, och shoppade lite. På kvällarna fick hon bada i handfatet innan hon somnade så sött i sin egen lilla säng. :)
En eftermiddag hade vi varit på hemköp och handlat lite middag. Det blev färdiggrillade revbensspjäll, och potatissallad. Det diggade hon helskarpt! Hon gick omkring näck och gnagde på ett spjäll. Haha! Och sen bajsade hon på golvet. Haha! Mysigt va? :D
 
 
Bild från Best Western buffé. Lånad från www.google.com.
 
Taggar: Sverige, hotell, hotel, frukost.;

Kommentera inlägget här :