100 år sen....

Förlåt för superdålig uppdatering den senaste veckan! Har inte hänt nåt viktigt ändå känns det som. Badrummet är en röra, och i helgen var vi helt utan badkar och handfat. Badkaret är nu installerat. Det var så HIMLA tungt! Det är gjort i gjutjärn, och jag vaknade med lite ryggont i morse. Nästa är i alla fall handfatet... Är lite trot på att bo så här, men det varar väl inte så länge till hoppas jag.
 
Jaja förutom det....I dag var Amelia hos tandläkaren för en liten koll. Allt såg bra ut och inga hål (tack och lov). Hon fick en gummiboll för att hon var så duktig. Om sex månader ska vi tillbaks igen. :)
 
Nu ska jag äta lunch. Vi är inne på fjärde veckan nu med dieten. Känns inte som om jag gått ner nåt mer nu, snarare tvärtom. Träffade Marina i lördags och hon kunde se en skillnad vilket är trevligt. :)
 
Nej, nu kurrar magen! :)
 
 

Kommentarer :

#1: Martina

Oj, det lät tungt med gjutjärnsbadkar. Då förstår jag att du är öm...

Vad ofta Amelia har tandläkarbesök. Jag tycker att 1 år emellan, som mina barn har från 3-års ålder, är "mycket" men nog välbehövligt eftersom så mycket händer med deras tänder.

Svar: Här rekommenderar de var sjätte månad, precis som vuxna. Det kostar ju inget att gå 2 ggr om året, så varför inte liksom? Här vill de dock att man börjar gå så fort de första tänderna kommer upp, men det tycker jag är lite väl tidigt. Jag tycker också att det är bra att hon får vänja sig vid att de pillar i munnen. :)
Desertchick

skriven

Kommentera inlägget här :