De senaste dagarna.

Nu har jag inte skrivit på några dar. Det känns som om jag inte har tid att sitta ner och knåpa I hop ett inlägg längre.

Vi mår I alla fall bra. I torsdags hade vi ju tid hos barnens läkare för deras viktkontroll, och det visade sig att det inte gått så bra som jag trott. Ingrid hade gått upp 3 ounces (vilket typ är 90 gram) och Axel hade inte gått upp nåt alls sen vi kom hem från BB. Dock sa dr att de nog har gått ner lite mer efter vårt första besök, och att han säkert gått upp lite. Men helst vill de se att de väger lika mkt som de gjorde när de föddes vid två veckor.
 
Så vi fick rådet att amma först och sen proppa I de mer mat via flaska, antingen pumpad mjölk eller ersättning. Så vi har gett båda två. Jag ammar och pumpar som en riktig mjölkkossa här, och vid ett par tillfällen har vi gett ersättning. Tycker inte de gör nåt annat än att äta. På fredag ska vi tillbaka igen för att väga de, och jag hoppas verkligen att de gått upp lite tills dess.
 
Sen I fredags hade jag tid hos min gynekolog/barnmorska. Hon kollade snittet, och det såg fint ut, och så kollades mitt blodtryck igen. Och det var fortfarande högt! Riktigt högt! 170/100! Det gillades inte, så nu har hon gett mig medicin för det, och jag ska tillbaks dit I morgon för att kolla om det hjälpte nåt. Jag hoppas det, för jag vill inte köka blodtrycksmedicin resten av mitt liv. :/
 
I lördags tog vi en sväng upp till parken. Vi promenerade lite grann och Amelia fick springa av sig på lekplatsen en stund. Kändes jättebra när vi gick runt. Min första promenix sen twinsen kom. Men oj, vad ont jag hade när vi kom hem igen! Jag kunde knappt röra mig! Kändes précis som foglossning, som om nån sparkat mig I skrevet. Ouch.
 
Så det är väl det som har hänt här hemma de senaste dagarna. :)

Kommentarer :

#1: isabelle

Va skönt att allt är bra!
Usch jag hade samma problem efter graviditetern med superhögt blodtryck och fick medicin. Jag mådde skit av den tyvärr -mitt blodtryck droppade för mycket med medicinen men som tur var gick jag ner till normalt trycktryck efter ca 3 veckor. Hoppas det är samma för dej! :) lycka till!

skriven
#2: Martina

Efter min första graviditet så hade jag mer problem med foglossningen efter förlossningen än innan sen fick jag veta att man kan få tillfälliga problem med nerverna i ryggen efter epiduralbedövningen. Speciellt som att de satte min fel så den inte verkade. Men som sagt det var bara tillfälligt men jobbigt att ha foglossning/nervont också efter förlossningen...Det räcker väl gott och väl med innan kan jag tycka haha

skriven

Kommentera inlägget här :